JÄSENEKSI LIITTYMINEN

Tarkoitus ja toimintamuodot

Pyrrön sukuseuran tarkoituksena on koota yhteen kaikki Pyrröjen sukuhaarat niin kotimaasta kuin luovutetun Karjalan alueelta. Seurata sukujen vaiheita ja historiaa, vaalia sukujen perinteitä ja edistää yhteenkuuluvuuden tunnetta sukujen ja siihen liittyvien muiden sukujen jäsenten keskuudessa.

Ota yhteyttä sähköpostilla: pyrro@pyrronsukuseura.fi

Lähetä: Nimi, osoite, puhelinnumero, syntymäaika ja -paikka, sähköpostiosoite. Vanhin tiedossa oleva esi-isä tai äiti, voit halutessasi antaa myös puolison ja lasten tiedot. Antamasi henkilötiedot itsestäsi kirjaamme Pyrrön Sukuseura ry:n Sukujutut- ohjelmaan. www.sukujutut.fi. (tiedosto ei ole julkinen ja on salasanalla suojattu)

Tietosuojaohjeistus sukututkijoille

Tietosuojaohjeistuksen tarkoituksena on antaa sukuharrastajille perustiedot tietosuojalainsäädännöstä ja ohjeita sen soveltamiseksi erilaisissa sukututkimustilanteissa. Lisäksi ohjeistuksen alussa luodaan katsaus tämän päivän sukututkimukseen sekä niihin oikeuksiin ja velvollisuuksiin, joiden varassa sukututkimusta tehdään. Suomen Sukututkimusseuran juridinen toimikunta on tarkastanut tietosuojaohjeistuksen, ja hallitus on hyväksynyt sen kokouksessaan 19.10.2021.

Pyrrön sukuseura ry:n jäsenyys

• jäseniksi seuraan voidaan hyväksyä sukulaisuussuhteiden lisäksi myös henkilöitä, jotka ovat kiinnostuneita suvun taustaan liittyvistä asioista ja haluavat olla toiminnassa mukana seuran tarkoituksessa kuvatulla tavalla.
  • jokainen 18 vuotta täyttänyt henkilö, joka isän tai äidin puolelta on sukuun kuuluva tai joka avioliiton kautta on siihen liittynyt.

Liittymällä jäseneksi ja maksamalla yhdistyksen jäsenmaksun liityt vain Pyrrön sukuseura ry:n jäseneksi. Mikäli et ole maksanut vuoden 2023, sinulle ei lähetetä jäsenille tarkoitettuja tiedotteita. Mikäli jäsenmaksua ei loppuvuoden aikanakaan ole suoritettu, maksamaton jäsen katsoneen eronneen vuoden lopussa sukuseuran jäsenyydestä.

KUTSU

PYRRÖN SUKUSEURAN VIIDES VARSINAINEN SUKUKOKOUS 2024

Pyrrön sukuseura ry:n kutsuu jäseniään varsinaiseen sukukokoukseen 18.5.2024.

Sukukokouksessa käsitellään sääntöjen 9§ määräämät asiat.

Paikka: Karjalatalo Wiipurisali,  Käpylänkuja 1 00610 Helsinki

Aika: lauantaina 18.5.2024 Klo: 13.00 – 17.00

Tervetuloa osallistumaan, päättämään sukukokouksessa käsiteltävistä asioista.

Sitovat ilmoittautumiset viimeistään spostin välityksellä perjantaina 10.5.2024 mennessä.

Ilmoittautumiset sähköpostiin; pyrro@pyrronsukuseura.fi

Pyrrön sukuseura ry, hallitus

Seppo Pyrrö, Pekka Mononen, Riku Pyrrö ja Leena Karmakallio

Lisätiedot: sivulla sukukokoukset

KUULUTKO SUKUUNI, 7.-8.10.2023.

Vantaan Seudun Sukututkijat ry:n järjestämä Kuulutko Sukuuni -tapahtuma on Suomen suurin sukututkimus- ja sukuseuraväen kohtaamispaikka. Tapahtuma on järjestetty jo 22 kertaa, useimmiten Vantaan Hiekkaharjussa Tennistiellä. Pandemian aikana vuonna 2021 ja 2022 tapahtuma järjestettiin verkkotapahtumana.
Tänä vuonna 2023 tapasimme taas kasvokkain entisessä, tutussa paikassa Tennistien koululla Hiekkaharjussa viikonloppuna 7.-8.10.2023, nyt jo 23:nen kerran. info@kuulutkosukuuni.com

Pyrrön sukuseura osallistui tänä vuonna tapahtumaan neljän muun sukuhaaran kanssa geneettisen DNA- ja asiakirja perustuvan tutkimuksen kanssa, joka aloitettiin vuoden 2021 syksyllä. Vuoden 2022 syksyllä väliraportissa kävi ilmi että sukujemme yhteys esi-isissä on konkreettinen.

Tutkimuksessa selvitetään perinteisen asiakirjalähtöisen sukututkimuksen ja DNA-tutkimuksen avulla isälinjaisen oksanhaaran I-Y50616 alkuvaiheita ja osallistujatahojen linjojen yhteyksiä. Tutkimus valmistuu keväällä 2024

Laatokan Karjalan Pyrröt, Pyrrön sukuseura ry, Pekka Pyrrö s.n. 1640-1645 Ruskeala, Soanlahden kylä

Impilahden Nissiset,Tuomas Nissinen s.n. 1690, k.n. 28.5.1756

Soanlahden Nissiset, Pekka Pekanpoika Nissinen s.n. 1669-1685 Soanlahti, k.n. 1754